De Crowd

de Crowd betekent gemeenschap

de Crowd betekent decentralisatie, de Crowd betekent dat we samen zijn in deze voedseltransitie naar een gezonder en planeetbestendig voedselsysteem.
Bij SauerCrowd willen we al deze prachtige producenten van gefermenteerde voedingsmiddelen samenbrengen op één platform. Om de liefde voor darmvriendelijk en duurzaam voedsel te delen. 

The Crowd is hier om de diversiteit te vergroten. 

1. Diversiteit in ons door het aanbieden van biologisch, handgemaakt plantaardig voedsel vol levensvatbare bacteriën om ons innerlijke microbioom te versterken en de diversiteit en veerkracht binnen ons spijsverteringssysteem te vergroten
2. Diversiteit om ons heen . Onze planeet lijdt onder monocultuurpraktijken op landbouwgronden, vernietiging van de natuur en het uitsterven van soorten over de hele wereld. SauerCrowd staat voor biodynamische, biologische en regeneratieve landbouw als het toekomstige model van het kweken van planten om de mensheid te voeden. 
Onze belofte: iedereen die lid wordt van de Crowd is verantwoordelijk voor hun acties en zakelijke praktijken. Elk product dat wordt aangeboden op deze Crowd-Webshop wordt geteeld en gefermenteerd / geproduceerd in overeenstemming met onze merkbeloften. 

de Crowd betekent samen leren en ontdekken 

de Crowd staat open voor iedereen . Ben je geïnteresseerd in darmgezondheid, fermentatie, duurzame voedselproductie en -consumptie, plantaardig voedsel, een biologisch en lokaal voedselsysteem en vooral de connectie tussen darm en je hersenen? Je bent op de juiste plek!
We streven ernaar SauerCrowd een open platform te houden voor veranderaars. Verander van binnen naar buiten. Genezing van binnenuit. 
Omdat: 

De Fermentatie Crowd

Cultcha Kombucha

 

Verhaal

Cultcha Kombucha, gevestigd in cultureel divers Amsterdam, is een unieke, vrouwelijke, ambachtelijke microbrouwerij (de eerste in Nederland). We maken een gezond, authentiek en lekker elixer, waarbij we alleen premium ingrediënten van de hoogste kwaliteit selecteren, terwijl we toegewijd blijven aan het milieu.

KOOP Mindfull Foods

Verhaal

Wij zijn Florian en Daan: enthousiaste buitensporters, natuurliefhebbers en vooral goede vrienden. In 2016 waren we op zoek naar plantaardige producten die lekker, voedzaam en makkelijk te bereiden zijn. Omdat we ze niet konden vinden, hebben we besloten het heft in eigen handen te nemen, met als resultaat het plantaardige voedingsmerk BUMI. 
BUMI betekent aarde in het Indonesisch. Het is onze ode aan al het moois dat uit de grond groeit. Onder het motto Mindful Foods willen we deze aarde gezond houden samen met bewuste thuiskoks zoals jij. 
Hoe? Door het ontwikkelen van voedzame en duurzame producten waarmee je gemakkelijk iets lekkers kunt bereiden. 
Kant-en-klare tempeh van Franse lupinebonen (In onze box in maart / april 2020)
Lupine is een eiwitrijke peulvrucht die erg goed groeit in Europa. Dit maakt het een duurzaam alternatief voor peulvruchten uit verre uithoeken van de wereld. 
De lupineboon geeft onze tempeh een nootachtige, lichtzoete smaak. Het was liefde bij de eerste hap.

Willicroft Plantaardige kaas

willicroft

Brad Vanstone

In 1957 verhuisden mijn grootouders naar Willicroft Farm in Devon met 1 tractor, 12 koeien en een pakje sigaretten. Ze begonnen met landbouw om het grootste probleem van de mensheid op dat moment aan te pakken: het voeden van de natie na de Tweede Wereldoorlog. Ze hebben de boerderij vanaf de grond opgebouwd en er een van de meest gerespecteerde melkveebedrijven in Devon van gemaakt.

Net zoals Willicroft Farm, pakken we ook de grootste problemen aan waarmee de mensheid vandaag wordt geconfronteerd: de opwarming van onze planeet. We heroverwegen hoe we kaas consumeren. De missie is anders, maar de sleutels tot succes zijn hetzelfde: toewijding, partnerschappen en echte liefde en passie voor wat we doen.

Culturen en fermentatie spelen een grote rol bij het maken van kaas. We heroverwegen hoe we kaas consumeren door eeuwenoude technieken te combineren met een meer planeetvriendelijke ingrediëntenbasis.

- Brad, oprichter van Willicroft

OhNaMi

OH NA MI is Kimchi. Het komt niet uit een nauwkeurig recept, maar door onderzoek is het een lappendeken geworden van mijn ervaringen in de horeca van de afgelopen 19 jaar, en de lessen van mijn moeder die mij generaties Kimchi-kennis blijft schenken.

Traditionele authentieke Koreaanse kimchi voor professionals en supermarkten. 

Alex Boyce is sinds dag 1 een groot deel van de Crowd, met hem konden we ook onze beroemde Kimchi Kraut ontwikkelen, die is gemaakt van biologisch gecertificeerde ingrediënten en een goed uitgebalanceerde umami-smaak heeft.

OhNaMi maakt ook deel uit van Kitchen Republic, de Amsterdamse food start-up community-keuken waar we gevestigd zijn.

& Er volgen er nog meer


De Crowd groeit

Als je deel wilt uitmaken van de Crowd en in onze gut-mind box wilt verschijnen, neem dan contact met ons op.